Isnin, 25 Mac 2013

SaYanG ALLAH

Saya sayang Allah,, 
memang mudah je diungkapkan..
Namun disebalik tu,, saya sedar 
terlalu banyak tanggungjawab yang perlu dipikul sebagai seorang yang mencintai Tuhannya.

Saya mengerti satu perkara. 
Allah maha adil.
Dahulu,, masa kecik2..
Ayah selalu pesan dan ajar cara2 untuk bercakap di khalayak
Saya selalu masuk pertandingan bercerita
Banyak kali,
Tapi paling tinggi pon dapat no 3.
Walaupun wakil sekolah...
Sampailah sekolah menengah,, begitu juga pencapaian saya..
TApi minggu lepas,,
Allah bagi peluang untuk saya mendapat sedikit kejayaan
dapat no 2 peringkat zon.
Walaupun pencapaian sebegitu tidaklah begitu membanggakan..
Namun kulihat riak muka ayah yang sangat gembira
Saya dipilih untuk mewakili zon ke peringkat seterusnya..
Memandangkan ini tahun yang terakhir,, tidak salah untuk saya
BUKTIKAN..
aku mampu dapat yang lebih baik.
Sabahat saya,, Nur Izyani Razali
Satu sahaja ayatnya yang membuatkan ana kuat
"Takkan awak nak kecewakan cikgu buat kali kedua?"(x dinafikan,, qila n iman juga membantu saya)
Sangat berbiasa ayatnya,, yelah,, sebab pertandingan yang sebelum ney memamng saya kalah
Takan kali ni nak kalah juga kan?...
So,, believe it.. I can do it.. better
Saya bersyukur atas nikmat ni..
Jika saya lihat yang berada di bawah saya.. lagi ramai di antara mereka yang
mungkin berkali2 mencuba tapi tidak berjaya.
Maka,, Allah,, terima kasih..!
MOga kejayaan lebih indah menyusulku.

2 ulasan:

  1. ececehh....tiqah BOLEH!! buktikan kawan~~kite always kat belakang awk, kalau perlulan saye...pusing lah belakang..nnt awak nampak saye tengah tadah telinge..hehe ^_^

    BalasPadam
  2. Goodluck dik..akak dulu bermula dengan bercerita juga.. semaikan keyakinan dalam dirimu. Insya'Allah Boleh!!

    BalasPadam